Over mij

zaterdag 29 april 2017

Workshop 'Mark my words'

18 april 2017 heb ik een workshop 'Mark my words' gevolgd op school. Na een paar schrijfoefeningen te hebben gedaan, kregen we allemaal een aantal pagina's die uit een leesboek gescheurd waren. Het is dan de bedoeling dat je d.m.v. zinnen weg te strepen met zwarte stift een nieuw verhaal of gedicht vormt.
Ik had dit nog nooit gedaan en was heel benieuwd. Ik kan jullie vertellen, het is best lastig.
Het is daarom ook geen gedicht geworden, maar ik wil het jullie toch niet onthouden.
Ik heb veel geleerd en ik vond het een hele leuke cursus. Een echte aanrader!

(Helemaal onderaan staat het hele verhaal nog een keer helemaal uitgetypt.)




Dit zijn de door mij bewerkte pagina's











 
 
Het was nu zeven minuten geleden gebeurd.
Hij droomde van een soort onstuitbare, neerwaartse spiraal.
Het slachtoffer dacht weer aan de tafelbergen aan de horizon.
Hijgend en met de aandrang tot schreeuwen
dacht hij terug aan een lege ruimte.

Nu stelde hij zich die ruimte voor
de ruimte binnen deze gietvorm van sneeuw,
de ruimten tussen de biljoenen sneeuwkristallen,
alle ruimte in het heelal.
Hij moest aan een grote lege ruimte denken.
Langzaam zakten de sneeuwvlokken,

allemaal een andere structuur en een andere functie.
De 'gedachten' zo ingewikkeld dat ze zichzelf misschien nooit echt kunnen begrijpen,
Ze volgden de kraai,
door de stille winterlucht naar een andere boom.
Een gevoel van dromerige kalmte
Als dit doodgaan is, dan valt het best wel mee. Een raar geknerp.
Het klonk heel scherp en dichtbij.
Iemand schudde aan hem.
Hij deed zijn ogen open.
Een zwarte handschoen ging over zijn gezicht heen en weer en veegde de kleine sneeuwkristallen weg.



 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten